Ghilotina mecanica – generalitati

ghilotina-mecanica-pts-650-eGhilotina mecanica este actionata de un motor electric. Partea principala, compusa din cadru, aparatoarea lamei superioare si masa de lucru au o structura sudata din otel. Masina are o rezistenta ridicata, un aspect placut, structura compacta si sigura. Ghilotina mecanica este folosita in principal pentru forfecarea otelului moale, aluminiului, cuprului.

Vorbim astazi despre pregatirea pentru utilizarea unei ghilotine mecanice si intretinerea ei, luand ca exemplu ghilotina mecanica PTS 650 E de la Bernardo Austria.

Pregatire pentru utilizare – ghilotina mecanica

Masina trebuie sa fie completa dupa ansamblare. Evitati pierderea imbinarii piulita-surub. Asigurati-va ca nu exista obstacole in timpul transportului. Asigurati-va ca nicio unitate electrica nu este conectata gresit. Apoi alimentati de la sursa de energie si faceti impamantare cu cablu electric pentru a verifica daca directia de rotatie este corecta. Fiti atenti daca rotatia motorului este corecta. Verificati daca uleiul poate trece usor prin canalul de ungere. Adaugati lubrifiant pe fiecare piesa. Verificati daca data de pe muchia de sus si cea de jos este aceeasi ca grosimea foii metalice. Testati masina conform manualului de instructiuni.

Intetinere ghilotina mecanica

Masina trebuie folosita de un operator cu experienta. Inainte de operare, operatorul trebuie sa citeasca cu atentie acest manual. Mentineti zona de lucru curata. Vopsiti cu ulei anticorosiv portiunea nevopsita si portiunea glisanta a masinii. Mentineti lama de forfecat ascutita. Daca descoperiti deteriorari sau semne de uzura, ascutiti din nou lama sau schimbati cu o lama noua. Evitati taierea materialului deteriorat, prea gros sau materialului cu reziduuri de turnare, linie de sudat, muchie deteriorata s.a. Folositi ulei lubrifiant anti-corosiv pur. Operati masina conform manualului de instructiuni. Nu suprasolicitati masina pentru a evita deteriorarea pieselor masinii sau lamei. Daca in timpul lucrului apar circumstante anormale, operatorul trebuie sa opreasca lucrul, apoi trebuie sa opreasca masina si sa identifice cauzele la un tehnician calificat. Cand terminati lucrul, va rugam deconectati de la sursa de energie si curatati masina. Inspectati regulat sistemul electric. Dupa inspectarea si repararea motorului cu reductor, va rugam verificati daca directia de rotatie si viteza sunt corecte.

 

You May Also Like

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *